fbpx

Fiecare dintre noi a auzit de Java, chiar dacă este posibil să nu știm exact ce înseamnă sau face. Și asta din cauza numărului mare de aplicații ale acestui limbaj de programare. Java își găsește utilizarea în jocuri, aplicații desktop și sisteme mobile, printre multe altele. Și dacă sunteți în căutarea unui loc de muncă în industria IT, este aproape imperativ să aveți o înțelegere de bază a limbajului Java.


Iată 20 dintre cele mai frecvente întrebări și răspunsuri de bază la interviu Java, care vă pot ajuta să vă pregătiți pentru un interviu, indiferent de cunoștințele pe care le aveți.

1. Care crezi că sunt avantajele utilizării Java?
Java este un limbaj de programare de nivel înalt, orientat pe obiecte, utilizat pentru dezvoltarea de aplicații atât desktop cât și mobile, aplicații web, aplicații cloud, aplicații enterprise, aplicații științifice, dar și jocuri. Este un limbaj de programare sigur, rapid, fiabil, portabil, și cel mai important: independent de platformă.

2. Ce înțelegi prin clase și obiecte?
Clasa este un plan sau un set de instrucțiuni pentru a construi un anumit tip de obiect. Este un concept de bază al Programării Orientate pe Obiecte care se învârte în jurul entităților din viața reală. Clasa în Java determină cum se va comporta un obiect și ce va conține obiectul. 
Obiectul este o instanță a unei clase. Un obiect din POO este o componentă autonomă care constă din metode și proprietăți pentru a face util un anumit tip de date.  Când trimiți un mesaj unui obiect, îi ceri obiectului să invoce sau să execute una dintre metodele sale așa cum este definită în clasă.

3. Ce sunt JVM, JDK și JRE?
JVM (Java Virtual Machine) oferă mediul de rulare pentru executarea codurilor.
JRE (Java Runtime Environment) este colecția de fișiere necesare în timpul rulării de către JVM.
JDK (Java Development Kit) este necesar pentru a scrie și executa un program și conține JRE cu instrumentele de dezvoltare necesare.

4. Ce se înțelege prin looping (bucle)?
Buclele sunt folosite pentru a executa în mod repetat o anumită instrucțiune sau un anumit bloc de instrucțiuni.
Sunt de trei tipuri: bucle for, bucle while și bucle do while.

 

Știați că: Job Developer Java este PRIMUL cel mai bun loc de muncă din SUA, conform listei Glassdoor 2021
cu cele mai bune 50 de locuri de muncă din America?

5. Care este diferența dintre Overload și Override?
Când două sau mai multe metode din aceeași clasă au același nume, dar parametri diferiți, se numește Overload (supraîncărcare). Pe de altă parte, când semnătura metodei (numele și parametrii) sunt aceleași atât în superclasă cât și în clasa copil, se numește Overriding (suprascriere).

6. Ce este Moștenirea?
Moștenirea vă permite să lăsați o clasă derivată să achiziționeze câmpurile și metodele de la o clasă de bază.

7. Este posibil să se restricționeze Moștenirea?
Da, este. Puteți restricționa Moștenirea prin:
• Folosind cuvântul cheie final.
• Folosind constructor privat.

8. Ce înțelegi prin variabilă de instanță și variabilă locală?
Variabilele de instanță sunt acele variabile care sunt accesibile prin toate metodele din clasă. Sunt declarate în afara metodelor și în interiorul clasei. Aceste variabile descriu proprietățile unui obiect și rămân legate de acesta cu orice preț. Se mai numesc câmpuri.
Variabilele locale sunt acele variabile prezente într-un bloc, funcție sau constructor și pot fi accesate numai în interiorul lor. Utilizarea variabilei este limitată la domeniul de aplicare al blocului. Ori de câte ori o variabilă locală este declarată în interiorul unei metode, celelalte metode de clasă nu au cunoștințe despre variabila locală..

9. Ce înțelegi prin încapsularea datelor?
• Încapsularea datelor este un concept al POO de ascundere a atributelor datelor și a comportamentelor acestora într-o singură unitate.
• Ajută dezvoltatorii să urmărească modularitatea în timp ce dezvoltă software, asigurându-se că fiecare obiect este independent de alte obiecte, având propriile sale metode, atribute și funcționalități.
• Este folosit pentru securitatea proprietăților private ale unui obiect și, prin urmare, servește scopului ascunderii datelor.

10. Un singur bloc try și mai multe blocuri catch pot coexista într-un program Java?
Da, pot exista mai multe blocuri de captură, dar abordările specifice ar trebui să apară înainte de abordarea generală, deoarece numai primul bloc de captură care satisface condiția de captură este executat.

11. Ce sunt metodele statice și variabilele statice?
Sunt metode și variabile partajate de toate obiectele dintr-o clasă. Natura lor statică este un caracter al clasei și nu obiectul în sine.

12. Ce înțelegi prin paradigma orientată pe obiecte?
Când paradigma de programare depinde de obiecte care conțin date cu metode definite în clasa căreia aparțin, aceasta este denumită Paradigmă Orientată pe Obiecte.

13. Care este obiectivul principal al Garbage Collection?
Obiectivul principal al acestui proces este de a elibera spațiul de memorie ocupat de obiectele inutile și inaccesibile în timpul execuției programului Java prin ștergerea acelor obiecte inaccesibile.
Acest lucru asigură că resursa de memorie este utilizată eficient, dar nu oferă nicio garanție că ar exista suficientă memorie pentru execuția programului.

14. Care este funcția unui constructor?
Puteți folosi constructori pentru a inițializa starea oricărui obiect. Când creați un obiect nou folosind un nou cuvânt cheie, este invocat un constructor implicit. Acesta trebuie să aibă un nume identic cu numele clasei.

15. Cum folosești cuvântul cheie „this”?
Putem folosi „this” pentru a face referire la un obiect curent, a invoca metoda din clasa curentă, câmpurile clasei sau constructorul de clasă. De asemenea, îl putem transmite ca argument în metodele sau constructorii clasei.

16. Ce este agregarea?
Este un tip de relație slabă pe care o putem crea între două clase, unde una conține referințe la o altă clasă conținută în ea.

17. Care este scopul compoziției?
Putem folosi compoziția pentru a păstra referința unei clase în cadrul unei alte clase și, în acest caz, obiectul conținut nu poate exista fără ca clasa să-l conțină. Este un tip de agregare.

18. Ce este adnotarea?
Adnotarea este o etichetă pe care o utilizăm pentru a simboliza metadatele care reprezintă, printre altele, clasa, interfața și câmpurile noastre. Ele sunt folosite de compilator și JVM și nu influențează direct operațiunile.

19. Ce este un enum?
Un Java Enum este un tip Java special folosit pentru a defini colecțiile de constante. Mai precis, un tip de enumerare Java este un tip special de clasă Java. O enumerare poate conține constante, metode etc.

20. Ce se întâmplă dacă există mai multe metode principale (main) în interiorul unei clase în Java?
Programul nu se poate compila deoarece compilatorul spune că metoda a fost deja definită în interiorul clasei.

Citește și: De ce este Java atât de popular?

Tip: Treceți prin toate întrebările pentru a vă spori șansele de a performa bine la interviuri. Întrebările se vor învârti în jurul elementelor de bază și fundamentele POO ale limbajului Java!

Leave a Reply

 
Înscrie-te la Newsletter!

Completează email-ul pentru a fi notificat când va începe următorul curs la sală